Den čtvrtý

Vždycky jsem chtěla říct/slyšet tu slavnou větu z kriminálek “Jo, s tím musíte na imigrační.” – a hle, konečně se mi to splnilo. Abych mohla v Rumunsku legálně studovat dýl jak tři měsíce, bylo třeba zajít na imigrační. Jediný, co jsem si musela sehnat a nedostala ve škole byla fiskální známka za dvě lei (kterou jsem zatím ani nepotřebovala), která se dá sehnat na poště. Takže jsem znovu šla na poštu, znovu po deváté ráno.  Znovu jsem tam čekala ve frontě s tunou lidí, která platila účty. Měla jsem to štěstí, že jsem se nějaké babičky zeptala, jestli ty známky mají a ona mě hned protáhla dopředu, jinak bych tam pravděpodobně vychovala i děti.

Evidentně byl nějakej haluzoidní den, protože cestou na to imigrační, hned na druhé stanici metra přistoupil můj lektor rumunštiny z Prahy. Do toho samýho vagonu, v ten samej čas, ze všech těch lidí tam. Nechápu. Tak jsem zjistila, že je v Bukurešti ještě s jednou profesorkou na nějaké konferenci pro lektory rumunštiny, kteří učí v zahraničí.

Ono samotný to imigrační v Bukurešti není teda žádná sláva, jela jsem tam skoro hodinu, vyplnila několik lejster, vychutnala si opět nepříjemnou paní úřednici/policistku a zjistila, že se tam budu muset vrátit pro nějakej certifikát, či co.

Když jsem si konečně všechno oběhala, došla jsem úplně hladová domů – podle mě to kručení v žaludku musel slyšet celej blok – doma jsem ale zjistila, že neteče voda, takže s obědem byl amen. Naštěstí jsem si koupila i bagetu, takže tu jsem do sebe rychlostí blesku hodila. Po asi hodině jsem od spolubydlící zjistila, že voda teče, ale jen teplá. Nechápu.

Odpoledne jsme šly se spolubydlící a jejím psem, Totto se jmenuje, na procházku do parku IOR (Parcul Alexandru Ioan Cuza). Já jsem ten park dodneška znala jen okrajově cestou na metro a moc vábně nebo upraveně nevypadá. Člověk se ale nesmí nechat odradit a jít dovnitř, protože to, co tam najde, ho skutečně překvapí. Krásně upravenej park s jezerem a ostrovem.

img_20160928_105932

 

pano_20160928_173024img_20160928_172554img_20160928_174512

img_20160928_181054
jeden z těch hezčích neupravených vchodů

img_20160928_175333

Leave a Reply

