Den jednadvacátý

Počasí se už trošku zlepšilo. Školu teď zas chvíli nemám, takže mám čas konečně něco napsat. Z mýho jedinýho článku tenhle týden to vypadalo, že jsem se neměla moc dobře. Ale já jsem se měla i pěkně chvilkama. V pondělí jsem se procházela po městě, protože jsem měla čas, jelikož jsem si řekla, že chcu mít i dny bez školy. Výsledkem je, že budu ve čtvrtek ve škole od 8 do 8, bez přestávky, ale aspoň to rychle uteče.

Zpět k tomu procházení. U pár kolegů jsem zahlídla moc pěkný fotky různých míst, takže jsem se rozhodla je prozkoumat na vlastní kůži. A výsledek byl moc pěknej, viz fotky. Motala jsem se v ulicích Bukurešti, koukala jsem kolem sebe a fotila, co se mi líbilo. Musím to dělat častějc.

Tady tenhle deštníkovej průchod se nachází asi minutu od školy, což jsem zjistila až když jsem od tam odcházela, protože jsem přišla z druhé strany. Je to nad pizzerii Colosseum, myslím si, že je to dost dobrej tah, jak přilákat zákazníky. Tohle pondělí bylo dost zatažený, smutný a tohle to rozhodně osvětlilo a vylepšilo. Bukurešť mě stále překvapuje.

img_20161010_151501

Tuhle fotku jsem pořídila ve čtvrtek v jedné učebně, po hodině španělštiny. Hrozně mě zaujaly ty okenní rámy. Jako z Hobita trošku. Navíc ten parádní výhled! To člověk z ulice nevidí…Já mám ale to štěstí, že mám školu přímo naproti a že mám hodiny víceméně ve třetím patře, což je dost vysoko. Výhledový fotky ze školy určitě ještě nějaký přidám, protože za to fakt stojí.img_20161013_141026img_20161013_140920

Tohle je opět z mojí pondělní procházky, neskutečně se mi líbí ty kontrasty: starý komunistický budovy, nový skleněný a dole malá kupole.

img_20161010_182252

Tohle je ze středy podle mě, celej den pršelo a pak se k večeru udělalo hrozně krásně, vítr foukal jak o závod a zapadající slunko ozařovalo jenom mraky, takže to vypadalo, jako že ta obloha hoří. Fotky to nedokážou tak zachytit, ale pro představu aspoň.img_20161012_183605

A tohle je moje fakulta. Je to šíleně veliká budova, respektive komplex budov, na druhou stranu je úplně stejně dlouhá a zezadu jsou další fakulty. Myslím si, že některý jsou i průchozí. Moje fakulta je vedle fakulty geografie a matematiky, z druhé strany máme i chemickou fakultu. Všimněte si těch kulatých oken nahoře, odtam jsem fotila ty dvě fotky.img_20161010_182014

Tahle fotka je hrozně zajímavá, protože svým způsobem vystihuje z části Bukurešť. Domy stejnýho stylu jako třeba ve Vídni nebo Praze. Bohužel chátrající. Auta všude. Volně visící dráty. Historický centrum Bukurešti s těmahle domama funguje tak, že domy vlastní většinou podnikatelé, předělají je na bary/restaurace nebo obchody s oblečením, atd. Takže v historickým centru nikdo nebydlí. Je pro to jednoduchý vysvětlení. V noci se tam nedá být. Pro Rumuny je typická hlasitá hudba. Jakože fakt hlasitá. Tak hlasitá, že i přes špunty do uší je to furt hlasitý. Takže bydlet tam by byla sebevražda. Restaurace a bary jsou většinou v podzemí nebo přízemí, tudíž horní patra jsou neobydlený, nepoužíváný, proto to tady vypadá tak, jak to vypadá. Bohužel. Možná že se to časem změní. Kdo ví, je to škoda. Každej druhej barák je tam zničenej, neobydlenej, působí to na mě hrozně smutně. img_20161010_151727

2 thoughts on “Den jednadvacátý

Leave a Reply

