Cluj

Výlet do Cluji [Kluži] jsem plánovala už snad od té doby, co jsem přijela do Bukurešti. Původně jsem tam totiž chtěla jet na Erasmus, ale protože s Clují naše fakulta nemá žádnou smlouvu, jet jsem nemohla.

Myslím si, že to byl jeden z nejpovedenějších výletů. Už jenom z hlediska všech těch náhod, který se za tu dobu udály. Původně jsem si výlet plánovala s Terkou, což je jedna skoro spolužačka z Prahy, která je letos na Erasmu taky v Rumunsku, ale v Jasech. V plánu bylo, že ona pojede ve čtvrtek dopoledne vlakem z Jasů a já poletím ve čtvrtek večer letadlem z Bukurešti a sejdeme se tam. Ubytovaný jsme byly u jednoho Rumuna, kterýho jsme si našly přes Couchsurfing a protože Terka dorazila jako první, už se s ním sešla a společně pro mě přijeli na letiště.

Shodou okolností byl ten víkend v Cluji i jeden můj rumunský kamarád z Bukurešti, který tam jel za účelem navštívit dalšího svého kamaráda, který tam pracoval.

Takže kromě navštěvování památek, jsme se i sešly s těmito milými chlapci, se kterými jsme zašli na moc dobrej oběd. Typickej rumunskej. Ale nejenom s něma. Terka mi oznámila, že do Cluji přijede i jeden její kamarád, kterej s ňou studuje v Jasech, protože z Cluje má levnější letenky do své domoviny. Takže jsme i jeho nabrali na oběd a posléze ho i doprovodili na autobus, kterej jel na letiště.

Cluj je město, který se hrozně moc podobá městům českým. Od Prahy a Brna se liší akorát tím, že nemá téměř žádný kočičí hlavy a skoro všude je asfaltová cesta. Plus pro chodce, ale holt to město nevypadá tak dobře, když je celý oasfaltovaný. Cluj má samozřejmě kromě historickýho centra i trošku té funkcionalistické architektury. Ale jenom na okrajích a je to o trošku stylovější než v Bukurešti. Protože tady se aspoň nebáli a některý ty domy natřely na barevno.

This slideshow requires JavaScript.

Během návštěvy jsem v Cluji navštívila i pár podniků. Takže pokud se tam někdo v blízké době chystáte (od března budou totiž děsně levný letenky z Bratislavy), tak doporučím.

2 thoughts on “Cluj

Leave a Reply

