Odjezd z Bulharska

Cesta zpět do Bukurešti proběhla hladce, ikdyž se to ze začátku nezdálo.

Ráno jsem tedy vstaly, šly na zastávku autobusu, která nebyla moc označená, ale měly jsme přesné info, takže jsme to bez problému našly. Bus přijel, my jsme nasedly, česky jsme pánovi řekly, že chceme dva lístky do Gorne Orjahovice, lístky jsme dostaly a jelo se.

Za půl hodiny jsme byly na nádraží. Nádraží bylo docela veliký. Měly jsme asi 40 minut do odjezdu vlaku, takže jsme luštily azbuku na odjezdové tabuli a našly jsme nějaký vlaky. Do Bukurešti to ale vypadalo, že jedou dva, takže jsme si nebyly moc jistý, kterej přesně sledovat. Takže jsem vzala lístky a šla se zeptat k okýnku. Na paní jsem mluvila napůl anglicky, napůl česky a dostala jsem z ní, že se mám radši ještě zeptat na pokladnu International Tickets. Byla jsem velice překvapená, že takový oddělení vůbec mají. Pokladna byla zvenku. Paní mluvila anglicky trošičku. Ale řekla mi, čím jet, takže jsem byla spokojená.

Vlak přijel, my jsme do něj nasedly a nechaly jsme se odvézt a do Ruse, hraničního města. V Ruse jsme měly přestupovat na další vlak. Neskutečně nás překvapilo, jak pěkný nádraží tam mají. A když jsme si o tom pak četly, tak jsme zjistily, že je to vlastně i moc pěkný město. Takže možná příště.

This slideshow requires JavaScript.

Po tom, co jsme si vyfotily nádraží ze všech stran a prozkoumaly nechutně smradlavý záchody jsme se vydaly na nástupiště hledat vlak. Nějakej vlak tam teda stál. Okolo se motaly celníci a nějaký lidi. Vlak ale vypadal jako osobák, takže jsme si nebyly moc jistý, jestli chceme nastoupit. Pak tam na nás někteří celníci začali mluvit, ale bohužel jsme jim nerozumněli ani slovo. Po asi pěti minutách zmateného stání na nástupišti jsme teda do vlaku nastoupily, páč se odjezd blížil a nic jinýho tam nestálo. Načež přišli páni celníci a sebrali nám občanky. Po předchozí zkušenosti jsme usoudily, že opravdu jsme ve správném vlaku.

img_20161211_161044

Já jsem byla perfektně sladěná do šeda, jak jsem zjistila.

IMG_20161211_171025.jpg

Nakonec jsme naprosto v pořádku dojely do Bukurešti. Druhej den jsme s Katkou šly na rozlučkovej oběd do jedné restaurace kousek od centra. Samozřejmě na burger.

15391541_10207300260533529_938279739164878387_o

A tady ještě bonusová fotka vánoční výzdoby (staženo z FB).

FB_IMG_1481659961871.jpg

Leave a Reply

