Den sto šestý – zimní Bukurešť

Zdravím po delší odmlce. Reálně by se to mělo jmenovat “Den třetí”, jelikož jsem tu teď víc jak dva dny nebyla, ale budu to brát jakožto dny celé mojí Erasmové zkušenosti. Takže 106.

Vánoční dovolená byla velice příjemná. Válela jsem se a jedla, protože jsem nejspíš věděla, co mě tu čeká, tak jsem nabírala energii.

Odlítala jsem v neděli. Nad tím, že mi do té doby posunuli asi čtyřikrát let, už jsem se ani nepozastavovala. Mělo to letět v 11. Takže 10:30 už jsem byla nastoupená u gatu. Začal boarding a těch pár lidí, kteří tam se mnou čekali, se začali pomalu sunout do autobusu. Venku začalo sněžit. Letiště bylo krásně zasněžený. Byla jsem zvědavá, jak se lítá se sněhem, protože jsem to nikdy nezažila. No. Ne všem pasažérům se ovšem letět chtělo. Respektive jednomu jedinýmu, na kterýho se čekalo asi 20 minut ve vymrzlým autobusu.

Když už se autobus konečně rozjel, nestačila jsem valit bulvy. Jeli jsme docela dlouho. Vypadalo to, že jedeme zpátky do centra. Nekecám. Bus nás odvezl někam úplně na okraj letiště, kde stály malinkatý vrtulový letadýlka. V tu chvíli jsem pochopila ty neustálý změny odletu. Ony totiž ty menší letadla lítají dýl. Ono to i dávalo smysl, všichni jsme se totiž vešli do jednoho busu.

Takže jsme pěkně vystoupili a začali se sáčkovat do letadla. Letadlo mělo nechutně vymrzlý sedačky, takže jsem si kabát nesundala. To až po chvíli, kdy jsem se začala grilovat díky topení, který foukalo svrchu. Když už konečně všichni nastoupili a usadili se, začaly letušky předvádět svou show a jakmile skončily, ozval se nám pan pilot: “Vážení cestující, vítám Vás na palubě letadla, blabla, blabla, z důvodu nízkých teplot budeme muset letadlo vymáchat v protimrznoucí kapalině”. (Vymáchat vyloženě asi neřekl, ale takhle mi to přišlo.) No takže se letadlo začalo konečně někam sunout a pak zastavilo. S mladým mužem, kterej seděl vedle mě, jsme si jen povzdechli a smáli se, že jsme asi doletěli. Načež na naše letadlo opravdu někdo začal šplíchat jakousi kapalinu. Tak jsme to se zájmem pozorovali. Když bylo dílo dokonáno, měli jsme už téměř 30 minut zpoždění. Naštěstí to ale netrvalo moc dlouho a už jsme byli ve vzduchu. Letadlo sebou děsně házelo, takže jsem byla ráda, že jsem ten sendvič, kterej jsem měla připravenej, nechala v batohu.

 

 

IMG_20170108_120743.jpg

Snad poprvé jsem viděla Brno z letadla. Poznala jsem to podle Špilberku a Ronda. Pak jsem se jen ujistila, jestli je za městem okruh a hezky se pochválila, jak su šikovná, že to poznám. Nikdy jsem Brno neviděla, možná proto, že je vždycky zataženo. Teď byl ale nad Čechama nějakej mrak, takže ty pro změnu nebyly vidět a nad Moravou se držel nějakej vítr, kterej mraky rozehnával.

Let trval skoro tři hodiny. Přiletěli jsme o hodinu a něco později. Pasová kontrola trvala velmi krátkou dobu a kufr jsem u sebe měla taky hned, překvapivě. Bukurešť je hlavně plná sněhu! Viz galerie.

This slideshow requires JavaScript.

Je tu teda docela zima, podle teploměru, nicméně pocitově mi to nepřijde tak hrozný, ten sníh to asi trošku otepluje. Každopádně jsou tu do dneška zavřený skoro všechny školy. Páč se lidi nemají jak dostat do Bukurešti. Je tu míň lidí, než normálně, což mě potěšilo. Jak na silnicích, tak v metru.

Mně teda škola neodpadla, ale odpadly mi dvě zkoušky, takže můžu ještě chvíli prokrastinovat a psát blog a seminárky. Bohužel mi asi z té zimy začal blbnout telefon, za dvě hodiny se vybije, je přehřátej, když ho používám víc jak 15 minut tahem a je celej takovej divnej, chudák, takže ho teď mám pro jistotu vypnutej a uvidím ráno, chtěla bych jít něco nafotit třeba přes den totiž, dokud ten sníh je. Tak uvidím.

Snad se máte všichni pěkně jako já, ať jste kde jste.

Leave a Reply

